Tyrkia - dag 5

I går var kameraet mitt tomt for strøm, derfor ble det ingen blogging i går. Men vi var bare på stranda uansett. Vi er egentlig bare på stranda hver dag, så nå føler jeg at strandbilder begynner å bli litt oppbrukt på bloggen. Men det får gå. I går fant jeg ut at jeg liker tyrkisk pizza. Og jeg skrev en hel nattamelding på tyrkisk. Wiho.

I dag våknet jeg av at jeg gråt fordi jeg hadde en helt forferdelig drøm. Så stod vi opp, dusja, spiste frokost og dro på stranda. Det er så varmt at det er ubehagelig å ligge å sole seg, er glad for at jeg er her i september og ikke i juli. Men det går fint så lenge jeg får badet i mellom. Og jeg elsker jo som sagt å bade i bølger. I kveld skal vi ha taco til middag, så jeg gleder meg til å spise haha. Så skal vi ut på Sunny. Jeg hadde håpet at de viser den norske landskampen der, men jeg tviler på at de sender den på bekostning av den tyrkiske.

Tyrkia - dag 3

I dag tidlig bestemte jeg meg for å kjøpe meg en flytemadrass så jeg kunne ligge på den i bølgene uten å skrape meg på steiner, kræsje i gjerder eller få øynene, nesa og munnen full av saltvann. Jeg har nemlig null kontroll når jeg kommer i vannet. Men med flytemadrassen gikk det litt bedre, bortsett fra at jeg ble veldig sjøsyk. Regnet slapp vi ikke unna i dag heller, plutselig da vi satt å spiste begynte det å regne skikkelig. Og når jeg sier skikkelig, så mener jeg skikkelig

Nå skal jeg og Selin ut, så jeg har ikke tid til å skrive så mye mer. Legger heller ut noen bilder fra dagen. Et av meg i bikini også. Jeg vet at jeg er feit, så dere trenger ikke å kommentere det.

Tyrkia - dag 2

Gjett hvem som glemte å sette minnekortet i kameraet i dag? Vi dro til et så fint sted, og jeg tok såå masse fine bilder... før det plutselig gikk opp for meg at jeg hadde glemt å sette i minnekortet. Så jeg tok noen bilder med iPhonen min, men det blir langt ifra det samme. Menmen. Dagen startet med kjempefint vær, MEN når jeg er på ferie så måå det faktisk være noen dager med regn. Det slår aldri feil. Gran Canaria, Egypt, Bulgaria, Tunisia og nå Tyrkia. Da jeg var i Bulgaria i sommer, så regnet det konstant i minst 12 av dagene. I Egypt var det så kaldt de to første dagene at vi hadde på oss tjukke fleecejakker midt på dagen. Og i dag slo lynet ned rett ved siden av oss.

Men nok om min dårlig karma greie. Vi har hatt en bra dag til tross for at det regnet litt. Og jeg fant til og med en pizza som jeg elsker(vanskelig når de ikke selger skinke her!!!). Jeg og Selin synes det var kjempemorsomt å gå i regnet og hoppe i vanndammer på vei hjem fra stranda. Jeg synes jo det er veldig gøy å hoppe i vanndammer med gummistøvlene mine til vanlig også, men det var litt ekstra stas med sandaler og varmt vann. Og vi fant fort ut at vi ikke gidder å fikse oss for å dra ut i dette været, så nå koser vi oss med one tree hill.

Tyrkia - dag 1

God kveld. Herregud så grelt å skrive "god kveld" haha. I dag har vi vært på stranda. Bølgene var kjempestore og selvom jeg er livredd for fisk så kunne jeg badet der i all evighet. Hadde det ikke vært for at jeg fikk vondt i hodet og at jeg tviler på at de andre hadde hatt lyst, så kunne jeg vært og badet enda. Elsker elsker elsker bølger. Og vannet var jo så varmt også. Det eneste negative var at det var vanskelig å komme seg inn igjen på land, så jeg kræsjet i gjerdet til den greia vi går ut på. Og da jeg endelig kom meg opp så var bikinitrusa mi så full av sand at det så ut som jeg hadde bæsja på meg. Men det var så verdt det!

Nå fikser vi oss og har planer om å dra ut så fort vi blir ferdig. Tror vi skal til et sted som heter Sunny. Men det kan bli lenge til, fordi det er så sinsykt varmt å drive å fikse seg haha. Nå har jeg ikke tid til å blogge mer. Slenger med noen bilder fra i dag. Wiho.

Oslo - Antalya

Wohooo endelig befinner jeg meg i Tyrkia. Jeg, Selin og moren hennes tok flyet klokka 7 i dag tidlig. Vi klarte å holde oss våkne hele natta, så vi sov alle de fire timene på flyet. Jeg var våken da vi lettet og landet. Tror det er den beste flyturen jeg har hatt noen gang. Og jeg var såå klar for å dra på stranda å bade da vi kom frem, men så ble vi sittende nesten 3 timer på bussen for å komme til Mahmutlar. Faren til Selin er tyrker, så vi bor hos han. Åååh jeg elsker Tyrkia allerede. Det er så varmt, har fine strender og det er syden haha. Gleder meg så sinsykt mye til å dra på stranda å bade. Dette skal bli 14 fantastiske dager!

Har ikke tatt så mange bilder enda, fordi jeg såvidt har vært utenfor døra. Men gled dere til bilder i morgen!

Innkjøp til flyturen

Som dere kanskje vet(eller ikke vet) så reiser jeg til Tyrkia i morgen natt. Derfor var det greit å få skaffet det siste jeg trenger før jeg drar. Nakkepute og sovebriller til å ha på flyet, trådløs lader til telefonen og toalettmappe. Og gjett hvor jeg fikk tak i det?? På Notabene! Jeg husker Notabene som butikken jeg pleide å handle skolesaker i, i sånn 3.klasse, haha. Dere forbinner sikkert Notbane med bøker og skoleting dere også, men de har faktisk sykt mye "rart" der. Om det ikke hadde vært for at jeg har verdens fineste koffert, så skulle jeg kjøpt meg verdens nest fineste koffert derfra. Og se så stor plass det er i toalettmappa, det er ihvertfall den største toalettmappa jeg har hatt. Synes også at nakkeputa er kjempesøt. Og det beste av alt er at det passer mitt budsjett helt perfekt. Et tips til alle som er like fattige som meg.

Ellers så har jeg ikke så mye nytt å komme med. Jeg drar som sagt til Tyrkia i morgen natt, og jeg gleder meg kjempemasse. I dag og i morgen skal jeg bare pakke og få gjort alt annet jeg aldri får surret meg til å gjøre før rett før jeg reiser.

Image and video hosting by TinyPic

Helena Westergren, 21 år.